ویژگی های مستر کارت ( ویژگی های ویزا کارت )

ویژگی های مستر کارت ( ویژگی های ویزا کارت )

ویژگی های مستر کارت ( ویژگی های ویزا کارت )

ویژگی های مستر کارت ( ویژگی های ویزا کارت )

مستر کارت و ویزا کارت ها دارای نوع های مختلفی از جمله (prepaid,debit card,credit card) می باشند که با توجه به بانک و شرکت ارائه دهنده خدمات مالی امکانات متفاوتی دارند ، کارت های مستر و ویزا  فارق از انواع مختلفی که دارند  یک یا همه امکانات زیر را می باشند:

تاریخ انقضا:

تمامی کارت های مستر کارت و ویزا کارت چه نوع فیزیکی و چه نوع مجازی داری تاریخ انقضا می باشند که برخی از آنها قابلیت تمدید از سمت بانک صادر کننده خود را دارا می باشند.

 

خرید آنلاین:

تمامی کارت های مستر کارت ( ویزا کارت ) دارای امکان خرید آنلاین از درگاه های ویزا و مستر می باشند ، این امکان در بعضی از کارت ها دارای محدودیت هایی می باشد ، هر کارت بسته به نوع بانک صادر کننده خود کارمزدی بعد از انجام تراکتش از حساب شما کم می کند که در بعضی از موارد بانک ها جهت تشویق مشتریان خود نرخ کارمزد خود را صفر اعلام میکنند.

به وسیله این کارت ها می توان به راحتی برای رزرو هتل ، بلیط هواپیما ، ثبت نام آزمون های بین المللی از جمله تافل (TOEFL) ، آیلتس (IELTS) ، آزمون بین المللی CFA و جهت امور اپلای و مهاجرت استفاده نمود.

cvv2:

یکی از ویژگیهای مستر کارت ( ویژگیهای ویزا کارت ) دارا بودن cvv2 جهت خرید های اینترنتی است ، کارت های فیزیکی همچنین داری چیپ امنیتی روی کارت می باشند.

حتما بخوانید  مزایای مستر کارت / ویزا کارت

امکان خرید  از POS:

ویژگی های مستر کارت ( ویژگی های ویزا کارت ) ، می توان به امکان خرید از پایانه های فروشگاهی (POS) اشاره کرد ، در حال حاضر با توجه به گستردگی  مالی کمپانی های مستر کارت و ویزا کارت امکان خرید به وسیله POS  تقریبا در تمام نقاط دنیا  فراهم میباشد این خدمت هم در مواردی شامل دریافت کارمزد از سمت بانک می باشد که این مبلغ  از موجودی کارت کم خواهد شد.

امکان دریافت پول نقد ATM :

این شبکه های مالی با قرار دادن امکان دریافت پول نقد از خودپردازهای دارای لوگو مستر کارت  ویزا کارت این امکان را به دارندگان کارت های خود داده است تا به جای استفاده از حمل پول نقد به راحتی و امنیت خاطر موجودی خود را داخل کارت داشته باشند و در صورت نیاز از طریق ATM مبلغ مورد نظر خود را دریافت نمایند و همانطور که اشاره شد این خدمت هم شامل کسر درصدی کارمزد از کارت می شود.

امکان شارژ:

برخی از کارت های مستر کارت ( ویزا کارت ) تنها یک بار قابلیت  شارژ دارند و برخی دیگر به دفعات نامحدود و تا زمان اعتبار کارت قابلیت شارژ خواهتد داشت

امکان شارژ لحظه ای:

امکان شارژ لحظه ای آن می باشد معمولا این امکان توسط بانک صادر کننده به مشتریان داده شده و آنها از این طریق می توانند به راحتی کارت خود را در هر لحظه ای شارژ نمایند.

سقف موجودی کارت:

در بسیاری از موارد سقفی برای مبلغ شارژ کارت ها تعیین شده است که این مبلغ همواره از سمت بانک صادر کننده بانک تعیین میشود به طور مثال برخی کارت ها این رقم 500 دلار و در برخی دیگر سقفی نامحدود برای کارت تعیین شده است.

حتما بخوانید  مستر کارت چیست
خرید با ارزهای مختلف:

به وسیله این کارت ها معمولا امکان خرید به ارزهای مختلف دنیا وجود دارد البته در برخی دیگر تنها امکان خرید به دلار یا یورو وجود دارد. 

نرخ تبدیل ارژ رایج دنیا حداکثر براساس معیار نرخ تبدیل سایت رویتــرز می باشد.

اینترنت بانک و موبایل بانک از دیگر خدماتی است که این کارت ها دارا می باشند از جمله مشاهده کلیه تراکنشها و موجودی حساب (تا ۲۴ ساعت قبل) روی ایمیل مشتری از طریق صورت حساب آنلاین و آفلاین، امکان دریافت آنی گزارش هر تراکنش و نیز اعلام شارژ به صورت پیامک و……

انتشار این مقاله با تنها با ذکر منبع مجاز می باشد

ویژگی های مستر کارت ( ویژگی های ویزا کارت )

ویژگی های مستر کارت ( ویژگی های ویزا کارت )

خرید آنلاین مستر کارت

About The Author

2 Comments

  1. Farhad

    سلام ببخشید برای مستر کارتی که تاریخ انقضای آن به صورت خودکار تمدید میشه چطوری میشه خرید انلاین انجام داد ؟

    Reply
    1. الماس پیمنت

      سلام وقت بخیر

      شما باید مستر کارت متصل به حساب یا ویزا کارت متصل به حساب که از خانواده دبیت کارت یا کریدیت کارت باشد را تهیه کنید که این نوع کارت به صورت خودکار امکان تمدید را به شما خواهد شد مانند کارت های بانکی ایرانی

      پیروز باشید

      Reply

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *